Vigtige informationer
Nyt i klinikken: Vi ændrer vores telefontid og telefonkø
Fra tirsdag d. 24. juni 2025 laver vi nogle ændringer i, hvordan vi håndterer opkald om morgenen.
Når du ringer til klinikken, vil du fremover komme ind i en fælles telefonkø, i stedet for at taste dig videre til en bestemt læge. Det gør vi for at skabe et bedre overblik, og sikre at de patienter, der har brug for en akuttid, hurtigt kan få den rette hjælp.
Den tidlige telefontid om morgenen vil fortsat være forbeholdt akutte henvendelser, hvor vi vurderer, om du skal tilbydes en tid samme dag.
Hvis du har andre spørgsmål – som fx. omhandler receptfornyelse eller ikke-akutte problemstillinger – vil vi meget gerne høre fra dig efter den akutte telefontid, hvor vores sekretærer sidder klar til at hjælpe dig.
Du kan selvfølgelig fortsat booke en videokonsultation, hvis du ønsker at tale med en bestemt læge om et prøvesvar, medicinændring eller anden som problemstilling, som kan klares over telefonen.
Tak, fordi du hjælper os med, at gøre vores telefonvisitation bedre for alle. Vi glæder os til at tale med dig.
Nyt i klinikken: Vi får hjælp til journalskrivning
Vi er begyndt at bruge et nyt program, som hjælper os med at skrive nogle af vores journalnotater. Det betyder, at vi kan bruge mere tid og opmærksomhed på dig – og mindre tid bag skærmen.
Vi er rigtige glade for løsningen, fordi den giver os større arbejdsglæde og mere overskud i hverdagen.
Programmet, vi bruger, hedder Noteless. Det opfanger samtalen med en mikrofon under konsultationen og omdanner den til tekst, som lægen bagefter læser igennem og godkender. Ingen personlige oplysninger som navn eller CPR-nummer bliver brugt i systemet.
Al data slettes automatisk senest 24 timer efter konsultationen.
Du kan læse mere om Noteless og datasikkerhed her.
Velkommen til Lægerne Engstien – din lægeklinik i hjertet af Kolding
Vi glæder os til samarbejdet med dig!
I de historiske og smukke lokaler af det tidligere Kolding Sygehus, tilbyder vi et varmt og indbydende miljø, hvor høj faglighed, tilgængelighed og godt samarbejde står i centrum. Vores vision er at være en klinik, hvor vi selv gerne ville være patienter – et sted hvor alle føler sig velkomne og godt taget hånd om, uanset aldersgruppe. Fra de yngste i familien til de ældste, vi tager os af alle med et løfte om tryghed og personlig omsorg.
Hos Lægerne Engstien tror vi på vigtigheden af et tæt patient-læge forhold. Vi stræber efter at være tilgængelige og lydhøre over for vores patienters behov og bekymringer, idet vi skaber et miljø, hvor spørgsmål og dialog altid er velkomne. Vores mål er at sikre, at du forlader vores klinik med en følelse af at være forstået, respekteret og bedst muligt behandlet.
Hos Lægerne Engstien er trivslen for personalet og lægerne ikke blot en aktuel styrke, men også et vedvarende mål, vi sammen forpligter os til at opretholde. Vi anerkender, at vores egen trivsel er afgørende for at skabe et miljø, hvor vi kan yde den bedste omsorg for vores patienter og være det sted, de fortjener og har brug for.
For at sikre, at vi altid kan tilbyde den højeste standard af behandling, gør vi en dyd ud af konstant at holde os fagligt opdaterede. Dette opnår vi gennem løbende uddannelse og deltagelse i kurser, både inden for og uden for klinikkens vægge, for både vores læger og personale. Denne tilgang sikrer, at vi er i front med den nyeste viden og de bedste praksisser inden for sundhedspleje, hvilket gør det muligt for os at yde en endnu bedre service for vores patienter.